Doorbraaksessie 'In 3 stappen van missie naar florerend bedrijf/praktijk'
Speciaal v
oor slimme sensitieve zelfstandige ondernemers (en ondernemers in spe)

Herken je dit?

Je ben een slimme sensitieve zelfstandig ondernemer die een dienst levert en daarmee een verschil maken in de wereld, maar...

Je bent absoluut niet de enige bent die hiermee worstelt!

Negen jaar geleden ben ik gestart als zelfstandig coach en trainer.

Ik begon te werken op de enige manier die ik kende: klanten maakten een afspraak van een uur en betaalden na elke afspraak. Na verloop van tijd begon ik ook workshops te geven, van een dag of 2 dagen. Ik maakte een website, stuurde af en toe een nieuwsbrief (denk: een paar keer per jaar) en dat was het zowat qua marketing en zichtbaarheid.

Op zich liep het niet zo slecht. Na een paar jaar had ik vrij veel klanten. Maar twee dingen begonnen me meer en meer op te vallen.
Het eerste was dat ik, ondanks het aantal uur dat ik werkte, weinig verdiende.
Het tweede wat me opviel, was dat klanten me heel vaak vertelden hoeveel ze leerden tijdens de workshops en de coachingsessies. Maar dat velen van hen geen stappen zetten om ook daadwerkelijk hun inzichten in actie om te zetten. Ik vermoedde dat dat aan mij lag, dat ik nog harder mijn best moest doen.

Drie jaar geleden kwam ik op een kantelpunt. Mijn bedrijf kon niet meer groeien als ik bleef doen wat ik tot dan toe gedaan had. Ik besteedde mijn week vooral aan individuele coachingafspraken maar verdiende daarmee veel te weinig. Ik wou niet méér uren gaan werken. Maar ik wou wél meer verdienen. Zodat we een huis zouden kunnen kopen. Zodat ik kon sparen voor mijn pensioen. Zodat ik meer leuke dingen kon doen met mijn partner en dochter.

Toen leerde ik business coach Laura Babeliowsky kennen. Zij leert ondernemers hoe ze slimmer kunnen werken, meer kunnen verdienen maar minder uren werken. Door op een heel andere manier te ondernemen, programma's aan te bieden in plaats van losse sessies en workshops. Door de prijs te vragen die je dienst echt waard is.

Ik vond het een enorm eng en spannend om in een businesscoachprogramma te stappen. Omdat het een hele investering was. Maar ook omdat ik voelde dat ik enorm uit mijn comfortzone zou moeten komen. En ik wilde dat. Maar ik was ook bang. Ze noemen het niet voor niets 'comfortzone'. ;-)

Gelukkig is het uitbouwen van een bedrijf iets dat je kan leren (en dat je léuk kan gaan vinden!).

Ondertussen zijn we bijna 3 jaar verder. En voel ik me een echte ondernemer. Help ik klanten met intensieve coachingsdagen (i.p.v. losse uurtjes) en langere programma's (i.p.v. losse workshops).
Ik floreer er door. Ik ben nog nooit zoveel gegroeid als de afgelopen jaren. En dat bedoel ik zeker niet alleen financieel, integendeel. Door deze stappen te zetten zijn mijn gevoel van eigenwaarde en mijn zelfvertrouwen enorm toegenomen. En, wat ik nooit verwacht had, ik vind het ontzettend leuk om te ondernemen. Om te leren hoe ik mezelf en mijn bedrijf zichtbaar kan maken. Om te leren hoe ik klanten kan helpen de stap te zetten naar een programma dat echt bij hen past. Om echt een verschil te maken voor mijn klanten, en daardoor in de wereld.

En ook mijn klanten floreren. Door de stappen die ik zelf gezet heb, door de manier waarop ik hen nu begeleid en doordat hun investering past bij de waarde van mijn diensten, maken ook zij een enorme transformatie door.
Hoe meer ik groei, hoe groter de stappen die mijn klanten zetten.



Wil ook jij je missie ontdekken én hiervan een goed lopend bedrijf of praktijk maken?

Dan nodig ik je van harte uit voor een doorbraaksessie.
Tijdens dit gesprek van ong. 45 minuten (bij mij op kantoor, via telefoon of via skype) onderzoeken we samen wat precies jouw vraag/nood is op dit moment, wat je belangrijkste worstelingen zijn bij het uitbouwen van je bedrijf of praktijk en hoe ik jou daar eventueel bij kan helpen.
Dit gesprek t.w.v. 197,00 euro wordt je gratis aangeboden.

Wat levert de doorbraaksessie op?


Voor wie is deze doorbraaksessie bedoeld?


Heb je interesse?

Meld je aan via onderstaande knop en je ontvangt een aantal voorbereidende vragen en een uitnodiging om de afspraak in te plannen.

Ik kijk er naar uit je te spreken!
Ann


Karen Verbeek, www.karenverbeek.be:

Twee dagen na de individuele coachingsdag 'Van missie naar florerend bedrijf' verkocht ik mijn eerste traject voor 1700 euro. En een paar dagen later verkocht ik wéér een traject voor 1700 euro.

Na de dag bij Ann had ik mijn aanpak en mijn aanbod op papier gezet, prijzen erbij, zodat ik dit goed kon uitleggen aan de klant.
Door de coachingsdag wist ik 'hier sta ik voor', en vond ik het helemaal niet zo moeilijk om de klant dit aanbod te doen en deze prijs te vragen. Ik dacht: 'ik doe het gewoon want dit ben ik waard!'

Ondertussen ben ik samen met die eerste klant aan de slag gegaan en dat voelde supergoed!

Ik heb echt een nieuwe boost gekregen voor mijn bedrijf. Ik heb een omzetdoel opgesteld voor het komende jaar en ben nu het vervolgtraject gestart met Ann, om te leren hoe ik nu meer de juiste klanten kan bereiken met mijn aanbod.
En dit terwijl ik voor de coachingsdag mijn motivatie wat kwijt was. Ik had het gevoel dat er meer in mijn bedrijf zat, maar dat ik niet goed wist welke stappen ik moest zetten om te groeien.


Cindy Schepers, begeleiding van stiefouders en koppels in nieuw samengestelde gezinnen,
www.cindyschepers.be:

Ann heeft veel kennis over het uitbouwen van een bedrijf, en helpt om dat te vertalen naar jouw missie en wie jij bent als persoon. Je moet geen standaard-aanpak volgen, maar mag je bedrijf uitbouwen op jouw manier, op de manier die bij jou en je gevoeligheid past.
Voor wie precies dat nodig heeft, kan ik Ann van harte aanbevelen!


Dominique Meert, www.2knowhow2.com:

Telkens na 3 à 4 jaar in een job sloeg de intellectuele verveling toe en kwam het onvermijdelijke gevoel van "is dit het nu" de kop opsteken.
Ik vroeg me af: ligt dit aan mij of aan de job die ik doe?

Door het traject bij Ann ontdekte ik dat niet alleen de inhoud van de job en de daarmee gepaard gaande mogelijkheden tot zelfontplooiing voor mij belangrijk zijn, maar dat ook de werkomgeving en waarden van het bedrijf moeten kloppen. Ik ontdekte dat ik een "bouwer" ben die toegevoegde waarde moet kunnen leveren en geen "onderhoudstechnicus". Gewoon je werk doen en goed verdienen, werkt voor mij als hoogbegaafde niet.

Maar dan is daar dat aangeboren perfectionisme, dat leidt tot faalangst en vervolgens tot uitstelgedrag. Onder het "gewoon doén" motto van Ann heb ik dan toch de stap gezet om op eigen benen te gaan staan als consultant in kennismanagement en procesverbetering. Voortaan help ik juridische dienstverleners het gebruik van hun kennis te optimaliseren door het creëren van lerende en kennisdelende organisaties, en door hun kennis ook in te zetten als content marketing, business development en personal/corporate branding tool.