Leeswaarschuwing: dit artikel bevat zweverige passages!

8 november 2019

Als ik dit schrijf, zit ik in de Kasteelhoeve in Wange. Het is de laatste dag van de schrijfretraite die ik volg bij Joey Brown.

Schrijven naar buiten, is het thema.
Wat heb je te doen in dit leven? Wat is de boodschap die door jou naar buiten wil stromen?

Het klinkt heel zweverig en toch is het dat niet.
Het is wat ik je innerlijke drive noem, je innerlijke must, datgene wat jou in je bedrijf aan de gang houdt, ook als het moeilijker wordt.
Ook als je bang wordt.
Ook als je denkt ‘dit kan ik niet’.

De taal van het universum is actie gestuurd door intuïtie.
Dat schreef ik één van de voorbije dagen.

Actie. 
Intuïtie.
En die twee aan elkaar gekoppeld.
Het universum zit te wachten op jouw acties zodat het kan antwoorden. Het wil niet líéver dan antwoorden.

Zo kocht ik de voorbije week een huis. Een mooi voorbeeld van actie gestuurd door intuïtie.

Een ex-klasgenootje deelde op dinsdagavond de link naar een huis op Facebook.
Ik klikte op de link (actie!) en voelde meteen ‘dit huis móéten we gaan bezichtigen (intuïtie).

Ik zei tegen Tomas: ‘Bel naar de makelaar, we moeten naar dit huis gaan kijken!’ (actie!)
(Ja, ik werk nog altijd aan mijn telefoonangst maar in dit geval moest het zo zijn, lees verder)
De bezichtiging werd gepland voor zaterdag.

Op woensdag voelde ik ‘ik moet vanavond naar het huis’ (intuïtie).
Om de buurt te verkennen, zei mijn ratio. Om iets in gang te kunnen zetten, zei mijn intuïtie.
Ik was heel moe die avond maar er was geen twijfel, ik moest naar het huis.
Dus dochter en ik op weg. (actie!)
We zagen het huis en het voelde ook al helemaal als ‘kijk, daar is ons huis!’
We wandelden voorbij het huis en er stond iemand voor het raam. Die iemand zwaaide.
Ik zwaaide terug (actie!) en voelde ‘ok, dit is wat er moest gebeuren’ (intuïtie).

De eigenares van het huis deed de deur open en we maakten kennis met elkaar. (Randweetje: zij had gezwaaid omdat ze dacht dat mijn dochter iemand was die ze kende)

Op donderdag belde de makelaar: ‘Kunnen jullie nu al komen, in plaats van zaterdag?’
Er was plek vrijgekomen in zijn agenda en na overleg tussen de eigenares (die mij sympathiek vond) en diegene op het makelaarskantoor die Tomas aan de lijn had gehad (en die hém sympathiek vond), hadden ze beslist: we vragen die mensen.

Dus wij in de auto. Ik had ’s ochtends overlegd met Wim van de bank en ik wist welk bod ik kon doen. (actie!)
Ik voelde ‘we gaan een huis kopen.”

Het huis voelde al echt als ons huis. Het was heel vertrouwd om in rond te wandelen. We hadden op voorhand al de kamers verdeeld. Dus deed ik een bod en 5 minuten later had ik een huis.
Zo makkelijk kan het dus gaan!

Maar: je moet wél buitenkomen.
Je moet wél in actie komen.
Als jij de dingen niet in gang zet, zal er niks gebeuren.

En ja, ik vind dit ook allemaal ZO ZWEVERIG. En ik bén juist niet van het zweverige. Ik ben van het concrete, het doen, het verstand.
Alleen kan ik dus niet anders dan constateren dat het werkt.

En zo is dat ook in je bedrijf. Als jij werkt vanuit het verschil dat je wil maken in de wereld én je leert hoe ondernemen werkt én je gaat in actie, dan is het enkel een kwestie van tijd voor het universum antwoordt.

Alleen: we stoppen veel te snel met acties.
Of: we durven zelfs niet in actie komen.
Of: we doen acties die niet kloppen (omdat ze veiliger voelen bijvoorbeeld).

Vandaar deze vragen voor jou:
Durf je te verlangen?
Durf jij te voelen ‘ja, er wil iets door mij naar buiten stromen, ik heb een verschil te maken met mijn bedrijf’ in plaats van te denken ‘wie ben ik’, ‘ik kan dit niet’, ‘het is veel te groot’, ‘ik heb niet genoeg ervaring’, ‘er zijn teveel concurrenten’.
Durf jij volop JA te zeggen tegen je bedrijf en vanuit die inspiratie acties doen?
Dan kan het universum antwoorden en kan je bedrijf groeien.

En oh ja, voor alle duidelijkheid: ik heb het níét over je wens uitspreken en zitten wachten.
Ik heb het niet over verlangen dat er morgen uit het niets 10 klanten aan je deur staan.
Ik heb het niet over 10.000 euro die opeens als bij wonder op je rekening staan.
Ik heb het niet over een rode porsche die in de garage op jou staat te wachten.
 
Ik heb het over durven voelen wat je in de wereld wil zetten én daarvoor gerichte actie nemen. Actie die eng is, maar waarvan je voelt ‘dit klopt’.

Wat raakt dit artikel bij jou? Heb je al ervaren dat het zo werkt, of zeg je “Ann, dat is allemaal bullshit wat je nu schrijft”?
Durf jij te geloven dat je bedrijf kan groeien? Of blokkeer je jezelf daarin?
Ik lees het graag!

Ann

Tags:

Blog

Meer blogs & vlogs

12 manieren waarop ik me klein houd (en jij jezelf misschien ook?) De 6 rode vlaggen: waarom ik niet de juiste coach ben voor jou Een nieuw seizoen van The (un)Masked Coach Mijn kerstvakantie: gourmet, youtubefilmkes en een levensveranderend inzicht [Het alfabet van Ann] De W van WEG MET VALSE BESCHEIDENHEID Welcome to your zone of genius! Trauma voor dummies in 10 vragen What does life want from me? Help, ik zit in de overgang! Over mijn supersmalle comfortzone tussen té competent en incompetent Vijf dingen die ik had willen weten toen ik startte als ondernemer Welkom in mijn beschutte werkplaats! [Het alfabet van Ann] De V van VERLEIDEN en VERTROUWEN Succes en de Renault Megane, een drama in drie bedrijven Een half wiel voor is genoeg [Het alfabet van Ann] De U van UNIEK I am not your guru [Het alfabet van Ann] De T van TIPS, TRICKS en TOBLERONE Mijn 5 beste anti-tips bij acute faalangst Ik heb geen goesting Wachten op je kind in de Pain Quotidien [Het alfabet van Ann] De S van STOM Ondernemen met een beperking De ene dag is de andere niet [Het alfabet van Ann] De R van RADICAAL PERSOONLIJK Stilte! Hier wordt getypt Van onderduiken naar vertrouwen, of: de fasen in mijn bedrijf De schoonheid van het imposter syndroom Ik ben geen held Ik wil organisch groeien (of: ben jij enkel een ondernemer in gedachten?) [Het alfabet van Ann] De Q van QUEESTE De bevrijding van wie ik echt ben (oftewel: de autisme-update) Omzet delen of niet, that's the question Ik wil foto’s van vakantiehuisjes met vuile ramen en stof op de vloer 10 tekenen dat je te bescheiden bent Wat kots opruimen in de nacht je leert over commitment Dit vraagt je potentiële klant zich af Waarom ik ALLERGISCH ben aan tips Wat als ik al die moeite doe en het leidt tot niks? [Het alfabet van Ann] De P van PARADOX De migraineaanval te veel [Het alfabet van Ann] De O van ONDERNEMEN Mijn trainingen zijn saai [Het alfabet van Ann] De N van NEEN Erger jij je ook zo aan mensen die gebakken lucht verkopen? [Epic Fail TV] De 5 redenen waarom ik nooit een goede ondernemer zou worden Radicaal eerlijke marketing, was da? [Epic Fail TV] Mijn 3 grootste pitch blunders De 5 grootste misverstanden over verkopen [Kom uit je kot] Dat is te opdringerig! Senseo of Nespresso? De top 10 onaangename waarheden voor ondernemers [Het alfabet van Ann] De M van MISSIE Vrijheid of dictatuur? [Het alfabet van Ann] De K én L van KORTE EN LANGE TERMIJN Ik raad je af te investeren in een ondernemerscoach en dit is waarom Ik ben niet goed in vakantie [Het alfabet van Ann] De J van JOUW WAARHEID [Kom uit je kot] Weg met je Gremlins! [Het alfabet van Ann] De I van INTIEM Ik druk op send en dan duik ik onder Welke van deze 5 verkoopblunders heb jij deze week gemaakt? [Het alfabet van Ann] De H van HULP Veel geld geïnvesteerd, veel geld verdiend, maar ik voelde me nog steeds even beroerd. Dit was de reden Een klant zei me “Ik erger me dood aan jouw filmpjes!” maar wat ze toen besloot [Het alfabet van Ann] De G van GELD [Het alfabet van Ann] De F van FOCUS Help: ik doe alles wat ik kan en ik heb nog altijd geen klanten! [Het alfabet van Ann] De E van EMPATHIE Waar hou jij je nog in in je bedrijf? [Het alfabet van Ann] De D van DOEN Te koop: bloeiende praktijk [Het alfabet van Ann] De C van CONSISTENT Wat is belangrijk genoeg voor jou om je barrières te overwinnen? [Het alfabet van Ann] De B van BONDIG Heb jij al JA gezegd? [Het alfabet van Ann] De A van AUW! Falen is geen optie én het is een must Zoals Clouseau al zei: het zit vanbinnen Allé, weer zo’n coach die alleen maar gebakken lucht verkoopt Welke van deze marketingfouten maakte jij al deze week? Ik wist dat ik het niet mocht lezen maar ik kon er niet aan weerstaan To plan or not to plan, that's the question NU gaan de klanten echt komen! Is je ego het echte probleem in je bedrijf? Het maakt niet uit hoe je jezelf noemt Het obstakel is de weg Wat zich nu toont in je ondernemerschap, was er altijd al Leven en ondernemen in tijden van corona Waarom het beter is voor je bedrijf als je kostwinnaar bent Marketing uitbesteden, ja of neen? Jij bent de gans, zorg voor jezelf! I know what I want and I want it NOW Wat je omzet zegt over jou Action cures fear 2 redenen waarom ondernemen een kwestie van geluk is en 25 voor het tegendeel Je MAG niet perfect zijn Waar maak jij het jezelf te gemakkelijk in je bedrijf? Je omzet weerspiegelt hoeveel stress je aankan Waarom ik geen korting geef Waarom moeiteloos verkopen niet bestaat Waarom je onterecht besluit dat de markt verzadigd is [S.O.S. Ann] Wees eens eerlijk, kan iederéén leren ondernemen? Waarom het géén goed idee is om een extra coachopleiding te gaan volgen 12 jaar ondernemen, dit heb ik ervan geleerd! Ja, ik heb zelf ook nog altijd een coach! Ben jij ook een Galilei? Succes bij het ondernemen: is het een kwestie van geluk? Ik beken: ik ben verliefd op mijn klant Het maakt niet uit wat ze over jou denken [Kom uit je kot] Muurklimmen en ondernemen, een gouden combi? Joepie, ik heb een concurrent! Dit is het enige verschil tussen jouw marketing en mijn marketing Hoe overleef je als introverte ondernemer in de ondernemersjungle? Ben jij bang voor de Grote Boze Neen? Geen probleem? Geen bedrijf! Wat afvallen me leerde over ondernemen (en omgekeerd) Dit zijn je 3 grootste tijd- en energievreters [Kom uit je kot] Verkopen, de ultieme vorm van uit je kot komen? Moet je als ondernemer per se hard werken? [Kom uit je kot] Zit er genoeg vis in je vijver? Here's to strong women Wat als opeens niks meer goed gaat in je bedrijf? Welk soort shampoo ben jij? [Kom uit je kot] Ben jij bang van het zwarte gaatje? Daarom werkt jouw nieuwsbrief niet [Kom uit je kot] Netflixen mag, maar doe eerst dit Wat antwoord ik als mijn klant zegt “Neen, het is te duur”? De 5 meest gemaakte facebookmarketing fouten [Kom uit je kot] Mijn zoektocht naar de perfecte titel Neen, goede voornemens werken niet, maar probeer dit eens [S.O.S. Ann] Hoe krijg ik klanten door lezingen of presentaties? Door deze 3 beslissingen verdubbelde ik dit jaar mijn omzet [S.O.S. Ann] Hoe hou ik vol als ik nog geen resultaat zie? 10 dingen waar je als ondernemer neen móét tegen zeggen als je succesvol wil worden [S.O.S. Ann] Wat met al mijn nieuwe ideeën? Hoop is geen strategie 3 redenen waarom je onterecht ontmoedigd geraakt in je bedrijf De 5 grootste misverstanden over het bepalen van je prijzen Lieve psychologen en therapeuten, deze is speciaal voor jullie! [Artikel] Mijn 5 grootste ondernemersangsten en hoe jij jouw angsten overwint [S.O.S. Ann] Hoe je klanten krijgt met je facebookposts [Artikel] Oproep aan alle personal trainers: I NEED YOU! [Artikel] Je gevoel van eigenwaarde bepaalt je omzet [S.O.S. Ann] Met deze 3 acties moet je starten [Artikel] Als ik supergoed ben in mijn vak, komen de klanten vanzelf [S.O.S. Ann] Waarom je teveel koffietjes drinkt [Artikel] Hoe je zélf de groei van je bedrijf het meest in de weg zit [Artikel] Hoe vind je een goede ondernemerscoach in het bos van ondernemerscoaches? [S.O.S. Ann] Hoe zorg ik voor een continue stroom klanten? [S.O.S. Ann] Hoe houd ik mijn marketingacties vol? [Het alfabet van Ann] De W van WEG MET VALSE BESCHEIDENHEID [Artikel] Wacht jij tot je tandpijn hebt? (en hoe zit dat bij je klanten?) [S.O.S. Ann] Wat is mijn USP of unieke toegevoegde waarde? [Artikel] “Als ik niet snel een tastbaar resultaat zie, dan geef ik op.” Hoe zit dat bij jou? [S.O.S. Ann] “Ann, gaat er bij jou ook nog wel eens iets fout?” [Artikel] Is het wel het goede moment om te investeren in een ondernemerscoach? [Artikel] 5 strategieën om deze week je nieuwsbrief wél de deur uit te krijgen [S.O.S. Ann] Help, mijn workshop geraakt niet vol! [Artikel] Wat mensen écht bedoelen als ze zeggen ‘je aanbod is te duur’ [S.O.S. Ann] Help, waarover kan ik bloggen? [Artikel] In welke van deze 3 marketing-sprookjes geloof jij nog? [S.O.S. Ann] Help, iedereen zegt neen tegen mijn aanbod! [Artikel] Ben jij een excuus-truus? [Artikel] Waarom het me totaal niet interesseert welke prijs je concurrenten vragen [Epic Fail TV] Werkt een nieuwsbrief nog? [Artikel] Durf jij deze ondernemers-demonen te trotseren? [Epic Fail TV] Help, ik vind geen goede naam voor mijn workshop! [Artikel] Het leed dat concurrentie heet [Epic Fail TV] Over zin én onzin van omzetdoelen [Artikel] Hoe weet ik of ik niet tevéél kennis gratis weggeef? [Artikel] Waarom het je eigen schuld is als je bij je ondernemerscoach niets leert [Epic Fail TV] Waarin ik een pijl breek en mijn leven voorgoed verandert [Artikel] Wat is JOUW top-excuus waardoor je niet het beste uit jezelf en je bedrijf haalt? Dit is het mijne [Epic Fail TV] Mijn grootste zelfoverschatting als startend ondernemer [Artikel] De 5 beste anti-tips voor slimme sensitieve ondernemers [Epic Fail TV] 3 redenen waarom je video’s niet perfect mogen zijn [Epic Fail TV] 7 contacten nodig voor iemand klant wordt, ben ik dan niet te opdringerig [Epic Fail TV] Netwerken voor dummies in 3 stappen [Epic Fail TV] Hoe je de prijs vraagt die je dienst écht waard is [Epic Fail TV] Over die keer dat ik mijn laptop uit het raam wou gooien [Epic Fail TV] Wat ik haat aan ondernemen [Artikel] De 5 grootste misverstanden over het kiezen van een doelgroep voor je bedrijf [Artikel] Ik stop ermee, er zijn al genoeg ondernemerscoaches! [Epic Fail TV] Praat ik echt zo overdreven? [Epic Fail TV] Zo blij was ik met mijn eerste klant (not!) [Epic Fail TV] Ik vluchtte weg op de Unizo-beurs [Artikel] Wat een bange kat me leerde over ondernemen [Artikel] Dààrom kunnen er nooit teveel coaches zijn (dit geldt ook voor jóuw vakgebied!) [Artikel] Dit is de reden waarom ik zeg: “Als ik kan ondernemen, kan jij dat ook!” [Artikel] Ik vraag je: “Maak dàt verschil dat jij alleen kan maken. Nu méér dan ooit.” [Artikel] “Je mails zijn te commercieel!” [Artikel] De 5 manieren waarop gedachtenlezen de groei van je bedrijf belemmert [Artikel] Eerst was ik een coach, maar wat er toen gebeurde...
mail_outline ann@althea-coaching.be

Privacy

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x